Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 8279685

Parowozownia pomocnicza Piechowice (dawna)



Budowa
1891
Status
Do rozbiórki
Likwidacja
1953
 
Dwustanowiskową parowozownię w Piechowicach zbudowano w 1891 r. kiedy Piechowice były przez 11 lat stacją końcową linii z Jeleniej Góry przez Sobieszów i Cieplice. Jej znaczenie zmalało po budowie linii do Szklarskiej Poręby i Horni Polubny w 1902, a po elektryfikacji linii jej znaczenie w zasadzie spadło wyłącznie jako rezerwa na wypadek awarii trakcji elektrycznej. Po 1945 r parowozownia pomocnicza (MDp Piechowice) podlegała parowozowni głównej w Jeleniej Górze i jej znaczenie wzrosło z uwagi na ...
Dwustanowiskową parowozownię w Piechowicach zbudowano w 1891 r. kiedy Piechowice były przez 11 lat stacją końcową linii z Jeleniej Góry przez Sobieszów i Cieplice. Jej znaczenie zmalało po budowie linii do Szklarskiej Poręby i Horni Polubny w 1902, a po elektryfikacji linii jej znaczenie w zasadzie spadło wyłącznie jako rezerwa na wypadek awarii trakcji elektrycznej. Po 1945 r parowozownia pomocnicza (MDp Piechowice) podlegała parowozowni głównej w Jeleniej Górze i jej znaczenie wzrosło z uwagi na przerwanie linii nr 311 (wysadzony most na Bobrze). Parowozownia obsługiwała linię Jelenia Góra Zachodnia - Szklarska Poręba (Tkacze). Posiadała na stanie maszyny Tr6 ( 4 sztuki), czasem wspomagane przez TKt2, przesyłanie lokomotyw z parowozowni głównej przez Gryfów i Lwówek Śląski. Na wyposażeniu parowozowni znajdowała się 12m obrotnica, 1 dźwig obrotowy, szlifierka, wiertarka. Zabudowania stanowiły: zasiek węglowy, kanał szlakowy, magazyn oleju i smarów, dwustanowiskowa hala parowozowa oraz wieża ciśnień. W 1947 r. zatrudniałą aż 22 maszynistów i pomocników, 2 osoby w warsztacie, 1 osoba w administracji i 6 osób na innych stanowiskach. Parowozownia w Piechowicach zakończyła swą działalność wraz z otwarciem odbudowanego mostu na Bobrze w Jeleniej Górze ( 30.09.1953), co umożliwiło obsługę wspomnianych linii przez jednostkę główną. (moose za M. Sibilskim)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 2016-04-13
    komentarze: 0
    Wieża wodna na stacji kolejowej w Piechowicach.

Parowozownia pomocnicza Piechowice (dawna) na innych fotografiach
  • 1910
  • 1915 - 1918