Dwuodcinkowa kolej gondolowa Pec pod Sněžkou - Śnieżka została zbudowana w miejsce dawnego wyciągu krzesełkowego, działającego od 1949r. do 02.09.2012r. Trasa nowej kolei pokrywa się z trasą wyciągu, jedynie dolna stacja w Pecu pod Sněžkou została przesunięta (znajduje się w pobliżu schroniska Lesovna).
Początek budowy: 01.09.2011r.
Zakończenie budowy: 19.12.2013r.
Uruchomienie pierwszego odcinka (Pec pod Sněžkou - Růžová hora): 20.12.2013r.
Uruchomienie drugiego odcinka (Růžová hora – Śnieżka): 22.02.2014r.
Inwestor: Miasto Pec pod Sněžkou.
Firma budowlana: BAK spółka budowlana SA, Trutnov.
Dostawca technologii : LEITNER A.G. (Włochy).
Dane techniczne:
Typ: GD4
Rodzaj: dwuodcinkowa, wisząca kolejka jednolinowa w systemie okrężnym, z odłączanymi czteroosobowymi kabinami i trzema stacjami.
Wysokość stacji nad poziomem morza:
- stacja dolna (Pec pod Sněžkou): 828,95 m.
- stacja pośrednia (Růžová hora): 1339,05 m.
- stacja górna (Śnieżka): 1588,32 m.
_______________ 1. odcinek // 2. odcinek
Długość po skosie: 1747 m // 2012 m
Różnica wysokości: 510 m // 239 m
Lokalizacja napędu: Růžová hora // Růžová hora
System naciągania lin: hydrauliczny
Liczba podpór: 19 // 17
Średnica liny nośnej: 38 mm // 38 mm
Moc silników: 240 kW // 240 kW
Liczba gondoli: 15 // 17
Odgałęzienie: prawe // prawe
Prędkość jazdy: 5 m/s // 5 m/s
Odstęp czasowy gondoli: 57,6 s // 57,6 s
Odległość między gondolami: 288 m // 288 m
Liczba osób w kabinie: 4 // 4
Czas jazdy: 5 min 49 s // 8 min 24 s
Teoretyczna przepustowość: 250 osób/h // 250 osób/h
[wg: ]