MENU
Autobus "ogórek" dzielnie pokonuje drogę w zimowej aurze, za nim ośrodek wypoczynkowy Polskiego Radia dzisiejsza Sadyba.

Dodał: maras° - Data: 2015-05-08 17:38:30 - Odsłon: 1889
Lata 1963-1968


Dawny Hotel Bad Brückenberg został znacznie przebudowany, dziś OW Sadyba.

  • /foto/7067/7067714m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/454/454646m.jpg
    1899 - 1902
  • /foto/381/381219m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/340/340651m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/4177/4177237m.jpg
    1904
  • /foto/6507/6507863m.jpg
    1905 - 1912
  • /foto/317/317341m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/428/428718m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/340/340649m.jpg
    1910 - 1918
  • /foto/6175/6175679m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/190/190152m.jpg
    1924
  • /foto/6146/6146326m.jpg
    1930
  • /foto/5767/5767087m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/6388/6388008m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/6181/6181438m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/7374/7374718m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/6426/6426022m.jpg
    1936
  • /foto/6473/6473034m.jpg
    1938
  • /foto/4949/4949163m.jpg
    1940
  • /foto/8734/8734400m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/8803/8803844m.jpg
    1941
  • /foto/8932/8932876m.jpg
    1963 - 1968
  • /foto/3589/3589575m.jpg
    1969
  • /foto/89/89651m.jpg
    2006
  • /foto/4487/4487881m.jpg
    2014
  • /foto/8577/8577184m.jpg
    2017

Aukcje internetowe

Poprzednie: Obóz Służby Pracy Rzeszy 1/103 Leopoldsbaude Strona Główna Następne: Dzielnica Szklarska Poręba Średnia


górski | 2018-09-30 02:51:57 | edytowany: 2018-09-30 19:49:19
To piękniejsza strona zimy. Śnieżny puch, może i nawet przewiany czyli ciężki, ładnie odpłużona jezdnia posypana szlaką z fabryki papieru w Karpaczu lub w Miłkowie i autobus Karosa hamowany silnikiem - dławikiem spalin - długą wajchą na środku pokrywy silnika obsługiwaną prawą ręką kierowcy na zmianę z lewarkiem w podłodze. Pewna ręka kierowcy czujnie reagowała na niebezpieczne dla pojazdu prawa Newtona. Opon zimowych i ABSów nie było w tych modelach. Inaczej było gdy autobus (miejsc 51+2) jechał drugim porannym kursem z Jeleniej Góry już na starcie od dworca PKP w JG wypełniony turystami z porannego pociągu z Wrocławia. Po drodze ludzie dosiadali, bywało ponad 80 pasażerów upchanych jak śledzie (plus sanki pod siedzeniami i narty na półkach bagażowych oraz walizki i plecaki), stojących nawet na stopniach przy drzwiach. Tam najważniejszy był ostatni wsiadający zajmujący miejsce przy klamce - musiał pilnować aby na zakręcie w lewo przypadkiem nie nacisnąć klamki. Po odwilży gdy śnieg na jezdni zmienił się w czarny lód z podłużnymi koleinami, to na ostrych zakrętach (jak ten przy Wielkiej Bandzie toru bobslejowego powyżej przystanku Biały Jar) dochodziły jeszcze efekty akustyczne, gdy przeładowany pojazd przechylał się na zakręcie i szorował podwoziem o lodowe koleiny. Dzięki ramowej konstrukcji pojazdy wytrzymywały ekstremalne przeciążenia, niepewne miny turystów słyszących pierwszy raz szorowanie o podłoże uspokajały miarowe obroty silnika pod zdecydowaną stopą kierowcy. O sprzęcie do zimowego utrzymania dróg słów kilka -->
moose | 2018-09-30 08:59:25
Nie no Tymon, genialne.
górski | 2018-09-30 19:49:01
Dziękuję :)